انجمن طلاب عدالتخواه کرمان | ||
با حضور 800 نفر از طلاب استان کرمان که به دعوت سازمان اوقاف کرمان گرد هم آمده بودند، اطلاعیه ای بدین مضمون به طلاب ارائه شد: بسمه تعالی طلاب و فضلای معظم کرمان با سلام و تحیت ضمن تبریک ایّام میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران معظم، امید است همواره در مسیر خدمت به دین و فرهنگ ایران انقلابی و شیعه اثنی عشری، پاینده باشید. مسیر طلبگی راهی است پرفراز و نشیب که بعضاً اگر توفیق الاهی مددکار نباشد، در اثر بعضی مشکلات طیّ این طریق بسیار دشوار و حتّی ناممکن می شود. در این میان مشکلات مادّی یکی از این موانع است که صد البتّه با عزّت نفس و مناعت طبع بسیار بالای روحانیت تا به امروز این قشر شریف به سلامت از این مانع گذشته اند؛ امّا این فقط یک روی سکّه است، بخش دیگر ماجرا خبرهای ناگوار و تکان دهنده ای است که مدتّها است از فروش و تعدّی و تفریط، نسبت به اموالی به گوش می رسد که بعضی متدّینین برای خدمت به فرهنگ دینی وقف نموده اند، ولی با کمال تأسّف بعضی افراد غیر متشرع با سوء استفاده از روحیّه عزّت نفس طلّاب مظلوم، اموال و املاک این عزیزان را تصاحب نموده اند، خبرهایی که این روزها از موقوفات مدارس علمیّه در کرمان و مدرسه کرمانیها در قم به گوش می رسد خبر از یک فاجعه اقتصادی بزرگ دارد که اگر همراهی و اراده جدّی همه طلّاب نباشد، موقوفات باقیمانده نیز بر خلاف موازین شرعی به فروش خواهد رسید. با کمال تأسف اموالی که باید صرف پیشرفت فرهنگی و دینی در استانی شود که همواره مورد هجوم عقائد منحرف بوده است، خدا می داند این روزها به حلقوم ناپاک کدام انسانهای بی خبر از شرع و دین و انسانیّت ریخته می شود. خوشبختانه در سالهای اخیر با عزم جدّی بعضی طلاب، بخشی از این موقوفات در حال احیاء و بازگشت به مسیر شرعی خود می باشد، ولی در اکثر موارد تعدّی به اموال، چنان گسترده بوده است که برای باز پس گیری آنها، همراهی و همدلی مسئولین و عزم جدّی همه شما عزیزان را می طلبد که امید داریم با تحقق این کار، دیگر شاهد توقف در تحصیل طلاب مستعد و اختلال در زندگی وضع معیشتی آنها نباشیم. ضمناً برای کسب اطلاع بیشتر از روند پیگیری مسائل مدرسه کرمانیها و املاک و اموال موقوفه متعلّق به آن به وبلاگ انجمن طلاب عدالتخواه www.edalatkhah92.parsiblog.com مراجعه نمائید و همچنین برنامه بازدید برای عموم طلاب و روحانیت معظم کرمان از بخشی از املاک موقوفه مدرسه کرمانیها (شهرک خواجو – شهرک نون والقلم و باغات پسته و...)که محدوده آن از چهارراه جوپاری تا زندان و دانشگاه آزاد می باشد، تدارک دیده شده که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
انجمن طلاب عدالتخواه کرمان
[ چهارشنبه 92/5/9 ] [ 10:0 صبح ] [ ]
[ نظرات () ]
ایام شهادت مولای متقیان، امام عارفان، یاور مظلومان و اسوه عدالت تسلیت باد. در این ایام، روایاتی را از امام علی علیه السلام ذکر می کنیم و مقایسه آنها با عملکرد مسوولین سابق مدرسه علمیه کرمانیها را به عهده خوانندگان محترم می گذاریم:
کتبه للاشتر النخعی : ....انصف الله و انصف الناس من نفسک، و من خاصه اهلک، و من لک فیه هوی من رعیتک، فانک الا تفعل تظلم. و من ظلم عباد الله کان الله خصمه دون عباده، و من خاصمه الله ادحض حجته، و کان لله حربا حتی ینزع او یتوب. ترجمه: ای مالک با خدا و مردم و با خویشاوندان نزدیک و با افرادی از رعیت خود که آنان را دوست داری، انصاف را رعایت کن. که اگر چنین نکنی ستم روا داشتی و کسی که به بندگان خدا ستم روا دارد خدا به جای بندگانش دشمن او خواهد بود و آن را که خدا دشمن شود، دلیل او را نپذیرد و چنین شخصی درصدد محاربه با خداست تا آنگاه که باز گردد یا توبه کند. (نهج البلاغه نامه 53 _ فرمان امام علی علیه السلام به مالک اشتر) [ سه شنبه 92/5/8 ] [ 4:23 صبح ] [ ]
[ نظرات () ]
طبق وقفنامه ای که در سال 64 برای اموال و املاک مدرسه کرمانیها نوشته شد، می بایست درآمد و منافع آنها صرف اداره مدارس علمیه کرمانیها، طلاب، اساتید و ایجاد پایگاه های تبلیغاتی در داخل و خارج از کشور شود.
اما متاسفانه بیش از بیست سال به دلیل سوء مدیریت مسوولین معزول مدرسه کرمانیها، بسیاری از این موقوفات فروخته و یا حیف ومیل شده است.این امر به دلیل شیوه مدیریتی آقایان بوده که به شکل ارباب و رعیتی مدارس کرمانیها و موقوفات آنرا اداره می کردند چرا که: 1) در این سالها، طلاب و فضلای محترم نادیده گرفته شده و موقوفات در مسیر اصلی خود صرف نشدند. 2) مسوولین سابق، طلاب نجیب کرمان را در جریان امور قرار نمی دادند و آنان از این موقوفات گسترده اطلاعی نداشتند. 3) مسوولین برکنارشده، در این 23 سال هر طور که خواستند عمل کردند و به هیچ کس پاسخگو نبودند. کسی اطلاع ندارد که پول های میلیاردی موقوفات فروخته شده کجاست و کجا هزینه شده است. 4) حضرات، به گونه ای رفتار می کردند که انگار این املاک و اموال وقفی، ملک شخصی آنان بوده است و در حال حاضر نیز هیچ انتقادی را بر نمی تابند بلکه مدعی خدمات فراوانند و دیگران را متهم می کنند. یکی از موقوفات مدرسه علمیه کرمانیها، دو چاه و املاک آنهاست که واقع در کرمان، آخر خیابان شهاب و ابتدای جاده جوپاری است، که طبق وقفنامه، اولی از آنها از طرف مشرق محدود است به زندان، از طرف مغرب به دیوار دانشگاه آزاد، از طرف شمال به سرتاسر جاده جوپاری تا دانشگاه آزاد و از طرف جنوب به کارخانه شیر پاستوریزه و کوره های آجرپزی و دکل برق. چاه دوم و اراضی آن از طرف شمال محدود است به زمین های تلمبه اول و از طرف جنوب به زمین های بنیاد عفت. در حال حاضر بخشی از این اراضی زمین کشاورزی و زیر کشت پسته است و بخشی هم شهرک مسکونی است که زمین های آن به ادارات دولتی و مردم عادی فروخته شده است. در زیر تعدادی عکس و فیلم کوتاه از این املاک قرار داده شده است که می توانید ملاحظه فرمایید. انجمن طلاب عدالتخواه کرمان شرایطی را فراهم کرده است که در آینده ای نزدیک، عموم طلاب و روحانیون معظم کرمان از این املاک و اراضی بازدید کنند تا شاهد بخشی از موقوفات مدرسه علمیه کرمانیها بوده و واقعیت برخی از مسائل را از نزدیک ملاحظه کنند. تاریخ و زمان این بازدید متعاقبا اعلام می شود.
[ سه شنبه 92/5/8 ] [ 2:31 صبح ] [ ]
[ نظرات () ]
ایام شهادت مولای متقیان، امام عارفان، یاور مظلومان و اسوه عدالت تسلیت باد.
در این ایام، روایاتی را از امام علی علیه السلام ذکر می کنیم که مقایسه آنها با عملکرد مسوولین سابق مدرسه علمیه کرمانیها را به عهده خوانندگان محترم می گذاریم. من کتاب له علیه السلام الی بعض عماله: اما بعد، فقد بلغنی عنک امر، ان کنت فعلته فقد اسخطت ربک، و عصیت امامک و اخزیت امانتک. بلغنی انک جردت الارض فاخذت ما تحت قدمیک، و اکلت ما تحت یدیک، فارفع الی حسابک، و اعلم ان حساب الله اعظم من حساب الناس، و السلام. نامه ای از امام علیه السلام به یکی از کارگزارانش: پس از حمد و ثنای الهی، قضیه ای را از تو به من خبر داده اند، که اگر آنرا انجام داده باشی، پروردگارت را به غضب آورده و امام خود را نافرمانی کرده و در امانت خیانت نموده ای. به من خبر رسیده است که محصولات زمین را برداشته و آنچه را زیر پا داشته ای گرفته و آنچه در دستت بوده، خورده ای. پس فورا حسابت را برای من بفرست و بدان که محاسبه خداوند، از حسابرسی مردم سخت تر است. والسلام. (نهج البلاغه نامه 40)
[ یکشنبه 92/5/6 ] [ 1:18 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
فتنه 88 یک واقعه تاریخی است وهمچون آینه ای است که می توان در آن خوب و بد را دید و از آن عبرت گرفت. از این جهت معیار بسیار مناسبی است برای سنجش وقایع دیگر، اشخاص و عملکرد آنها. در زیر گوشه ای از رفتار و گفتار مدیریت معزول مدرسه کرمانیها با عملکرد فتنه گران مقایسه شده، که نتیجه آن، تقارب زیاد بین آن دو است. 1- مطیع ولایت نبودن: معنای ایستادن در مقابل حکم مجتهد و حاکم شرع چیست؟ آیا جز تقابل با نظر مقام معظم رهبری، چیز دیگری می تواند باشد؟ 1) حضرت آیه الله مومن، هم منتخب شورای عالی برای قضاوت در مساله مدرسه کرمانییها است و هم با وجود اینکه خودشان مجتهدند، از سوی رهبر انقلاب نیز اذن برای قضاوت دارند. 2) مقام معظم رهبری برای حل و فصل مسائل، در تمام موارد از جمله مدرسه علمیه کرمانیها، تاکید بر رعایت ضوابط قانونی و شرعی دارند و اگر کسی سخنان ایشان را فقط در فتنه 88 و یا اختلافات دولت و مجلس مرور کند، آنرا تصدیق خواهد کرد. 3) حضرت آیه الله مومن از زمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، از فقهای شورای نگهبان بوده و اخیرا نیز با حکم مقام معظم رهبری در این سمت ابقاء شدند. این شورا از ارکان اصلی نظام است و همانطور که حضرت امام برای این شورا اهمیت ویژه قائل بودند (صحیفه امام ج 14 ص370 /ج 17 ص 321 و431 و 441 /ج 19 ص 155/ج 20 ص 457)، مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیار بر آن و حفظ جایگاه آن دارند چرا که مشروعیت قوانین مصوب مجلس با تایید شورای نگهبان است. بنابراین حضرت آیه الله مومن، هم مورد اعتماد و اطمینان رهبر انقلاب است و هم قضاوت ایشان، خواست رهبری و مورد رضایت ایشان است به همین دلیل کسانی که در این مساله می خواستند از طریق رهبری یا دفتر ایشان قضیه مدرسه کرمانیها را به نفع خود تمام کنند، نتوانستند به خواسته خود برسند و با در بسته مواجه شدند. آنچه که از منش مدیریت سابق مشاهده کرده ایم، استبداد رای آقایان است. چرا که نه تنها حکم حضرت آیه الله مومن را نمی پذیرند بلکه شورای عالی را نیز قبول ندارند. یکی از مسوولین سابق، در جمع طلاب وبرخی از مسوولین، چند مرتبه به این مساله اذعان داشته است. بنابراین پر واضح است که تقابل مسوولین معزول فقط با یک حکم نیست، بلکه تقابل با تمام ساز و کار نظام حوزه علمیه و در نهایت تقابل با رهبری است. این منطق و این خودکامگی برای ما آشناست. ما آنرا به عیان در سران فتنه و حامیان آنها دیدیم. آنان علنا اعلام می کردند که شورای نگهبان، دولت، مجلس و نیروهای نظامی و انتظامی را قبول ندارند و همه باید مطیع محض آنان باشند. این دیکتاتوری به همین جا ختم نشد به طوری که با کینه توزی و لجاجت، به صراحت در مقابل ولایت فقیه نیز ایستادند. بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در تاریخ 29 خرداد 88 در نماز جمعه که همه را به رعایت قانون و همچنین پایان دادن به اغتشاشات و لشکرکشی های خیابانی، امر کردند، مجمع روحانیون مبارز که از حامیان اصلی سران فتنه بود و آقای انصاری هم عضو آن است، بیانیه دادند و مردم را به خیابانها دعوت کردند که حاصل آن علاوه بر اینکه عبور از فصل الخطاب بودن سخن رهبری بود، باعث خسارت های مالی فراوان و چند کشته و زخمی شد. 2- ایجاد خسارت به اموال و املاک وقفی متعلق به طلاب و تضییع آنها: ماجرای خسارت به موقوفات مدرسه کرمانیها، حکایتی پر از غصه است که هرچه درباره آن گفته شود، کم است. این اموال واملاک، وقف طلاب و فضلای کرمانی شده بود که به آسودگی به تحصیل علوم دینی بپردازند و در آینده، عالمانی بزرگ و مجتهدانی به نام شوند و با مراجعت به شهر خود بتوانند تحولی بزرگ ایجاد کرده و فرهنگ دینی استان کرمان را ارتقاء دهند. این موقوفات، اگر به طور صحیح حفظ و نگهداری می شدند، درآمد آنها به اندازه ای زیاد بود که می توانست حتی مخارج کل حوزه علمیه قم را تامین کند، اما آنچه که در عمل توسط مسوولین معزول اتفاق افتاده، کاملا خلاف این است: - برخی از این موقوفات، سالها پیش فروخته شده اند و پول آنها مشخص نیست کجا هزینه شده است. - برخی دیگر مراقبت نشده اند و تلف شده اند. - برخی دیگر نیز در حال حاضر در حال فروخته شدن است. - برخی نیز هم اکنون، درآمد دارند و درآمد آنها اجاره داده می شود و یا فروخته می شود که البته مسوولین سابق باید پاسخ دهند پول حاصل از فروش آنها کجا میرود.
آنها با سوء مدیریت خود، به اموال وقفی متعلق به طلاب و فضلای کرمان خسارت وارد کرده اند که جهت اطلاع یا یادآوری آنها باید گفت این اقدام حق الناس است و درباره بخشیده نشدن آن در پیشگاه الهی همین بس که در روایت امده است : شهید همین که اولین قطره خونش به زمین می ریزد، تمام گناهانش بخشیده می شود مگر حق الناس. در دوران فتنه نیز یکی از زشت ترین کارهایی که فتنه گران انجام دادند، خسارت مالی و معنوی فراوان به نظام و مردم بود: مانند آتش زدن بانک ها، اتوبوس ها، خودروهای نیروی انتظامی، مساجد، پایگاه های بسیج، مغازه های مردم و... حتی به مراسم عزای امام حسین علیه السلام هم رحم نکردند و در روز عاشورا چادرهای عزا را به آتش کشیدند و پایکوبان و هلهله کنان به خوشحالی پرداختند. اقدام شرم آوری که قلوب مردم مسلمان ما را جریحه دار کرد که به دنبال آن حادثه عظیم 9 دی توسط مردم خلق شد که پاسخ کوبنده ای به فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آنان بود. 3- نداشتن محبوبیت در بین طلاب و رو حانیون کرمان: آنچه که مسوولین معزول در این بیست و چند سال مدیریت خود از آن رنج می بردند، علاوه بر بحران مشروعیت، بحران محبوبیت نیز بود به طوری که در این سالها فقط تعداد انگشت شماری حامی در بین طلاب و روحانیون پیدا کردند که این تعداد هم به دلایل مشخصی گرد مدیریت سابق می گشتند. در حالیکه شروع حرکت عدالتخواهی طلاب کرمان، با چهارصد امضاء از سوی طلاب وروحانیون بود که در ادامه این حرکت مقدس، طلاب دیگر نیز به آنها پیوستند. آنچه اهمیت دارد این است که بسیاری از طلاب و روحانیون عدالتخواه، از روی اعتقاد و برای نهی از منکر و دفاع از مظلوم وارد صحنه شده اند و آن را یک مجاهدت دانسته و از تهدیدها هم هراسی ندارند.
در ایام پر التهاب سال 88، در ابتدا، فتنه گران در سخنان و بیانه های خود، طرفداران و حامیان خود را، تمام مردم ایران معرفی می کردند و خواسته خود را خواست همه مردم می دانستند و برخی از حامیان آنها نیز به تقلید از شبکه های مجازی و ماهواره ای و برای روحیه دادن به یکدیگر از شعار ما بی شماریم استفاده می کردند اما رفته رفته این توهم آنان از بین رفت چرا که در صحنه عمل و در کف خیابان، فقط تعدادی اراذل و اوباش مانده بود که تنها هنرشان آتش زدن چند سطل زباله بود. بنابراین آنچه که برای همه کاملا مشخص شد این است که فتنه و فتنه گری جایی در بین مردم ما ندارد و همه تا آخر پشتیبان رهبر ونظام خود خواهند بود. این تجربه ای است از گذشته تاریخ برای آینده آن. [ پنج شنبه 92/5/3 ] [ 12:46 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
پس از درخواست چهارصد نفر از طلاب و فضلای کرمانی مبنی بر رسیدگی به مسائل مدرسه کرمانیها، حضرت آیت الله مومن از طرف شورای عالی حوزه مامور رسیدگی به این پرونده شدند. ایشان پس از استیذان قضاوت از مقام معظم رهبری برای ورود به این مساله، حجج اسلام آقایان میرنعمتی و اسکندری را مامور بازدید از اموال مدرسه در استان کرمان کردند. پس از آن، حضرت آیت الله مومن دادگاهی برای رسیدگی به این پرونده با حضور طرفین مناقشه تشکیل دادند. آنچه که در لینک زیر مشاهده خواهید کرد مصاحبه ای با حجت الاسلام اسکندری درحضور حجت الاسلام میرنعمتی است که در آن به صورت مختصر نتیجه بازدید از این اموال و بعضی از مسائل دادگاه که با حضور طرفین تشکلیل شده بود را بیان می کنند. لینک دانلود مصاحبه : http://edalatkhah.fileup.ir/d/2122472/آقای اسکندری .avi
قبلا نیز حجت الاسلام میرنعمتی طی مصاحبه ای با سایت رجا، شرح کامل این ماموریت را بیان کردند که می توانید آن را ازاینجا مطالعه کنید.
[ یکشنبه 92/4/30 ] [ 12:31 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
فتنه 88 یک واقعه تاریخی است وهمچون آینه ای است که می توان در آن خوب و بد را دید و از آن عبرت گرفت. از این جهت معیار بسیار مناسبی است برای سنجش وقایع دیگر، اشخاص و عملکرد آنها. در زیر گوشه ای از رفتار و گفتار مدیریت معزول مدرسه کرمانیها با عملکرد فتنه گران مقایسه شده، که نتیجه آن، تقارب زیاد بین آن دو است.
1- مدعی بودن به جای پاسخگو بودن: کسانی که در این چند سال می بایست پاسخگو باشند و بگویند چرا به جای ایجاد جو علمی در مدرسه کرمانیها و تربیت طلاب فاضل و مجتهد، آن را تبدیل به پایگاه یک طیف سیاسی خاص کرده و چهره های سیاسی معلوم الحال را به مدرسه می آوردند و آرامش فکری طلاب را برهم زده و با عث ابجاد اختلافات زیادی در مدرسه می شدند؟ چرا اموال میلیاردی متعلق به طلاب کرمان را حیف ومیل کردند؟ چرا سطح علمی مدرسه به شدت افت کرد؟ و چرا طلاب مظلوم کرمان در این چند سال نادیده گرفته شدند؟ در جای مدعینشستند و طلبکارانه اقدامات عدالتخواهانه طلاب و رو حانیت انقلابی را زیر سوال بردند و به آنان برچسب های مختلف زدند و حتی برای متوقف کردن حرکت عدالتخواهی طلاب محترم، چند بار آنان را به محاکم قضایی کشاندند. همانطور که فتنه گران به جای پاسخگو بودن نسبت به عملکرد غلط خود و همسو شدن با دشمنان، مدعی نظام بودند و طلبکارانه می گفتند که چرا نظام به خواسته ما عمل نمی کند؟ چرا انتخابات را ابطال نمی کند؟ 2- اتهام زدن به دیگران در حالیکه خود متهم هستند: مسوولین سابق مدرسه کرمانیها حدود 20 سال است که موقوفات متعلق به طلاب را به جای آنکه برای معیشت و تحصیل آنان صرف کنند، چوب حراج زده و بسیاری از آنها را فروخته و پول آنها را در مسیر نامعلوم هزینه کرده اند که طبق حکم حضرت آیه الله مومن تمام آن پولها را باید برگردانند. این یک فساد بزرگ مالی است که طلاب و روحانیون کرمان از آن نمی گذرند.از نظر سیاسی نیز مواضع برخی از مسوولین سابق بسیار منفی و در خلاف جهت منافع نظام است. چه کسی است که مواضع آقای مجید انصاری را به عنوان یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز در دفاع از سران فتنه، فراموش کند؟ این افراد با این کارنامه سیاه، طلاب عدالتخواه را که برای دفاع از حکم حضرت آیه الله مومن و اجرای عدالت به صحنه آمده اند، به انواع تهمت ها متهم می کنند که البته این اقدام ترفندی برای فرار از اتهامات فراوان خود و از صحنه خارج کردن طلاب انقلابی است. سران فتنه نیز با اینکه خود، بزرگترین ظلم ها را علیه مردم ونظام انجام دادند و زمانی باید به پرونده سنگین آنها رسیدگی شود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دیکتاتوری، خشونت و تجاوز متهم کردند. 3- پیروی نکردن از قانون وشرع وحتی تعهدات خود: آنچه که این سالها از عملکرد این آقایان دیده شده، عبارت است از: خلاف حکم حضرت امام عمل کردن، خیانت در امانت، فروش موقوفات و صرف آنها در غیر مسیر خود، ایستادن در برابر حکم مجتهد جامع الشرایط و مقابله با آن، نادیده گرفتن تعهدات خود و خلاف آن عمل کردن، اهانت به طلاب و هتک حرمت آنان و... . تمام این موارد، هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون. و چون از سوی کسانی است که لباس روحانیت به تن دارند قبح و معصیت آن بیشتر است. رفتار و گفتار خلاف شرع و قانونسران فتنه و برخی حامیان آنها نیز بر کسی پوشیده نیست. حضرت امام رضوان الله تعالی علیه می فرمود: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است. در حالیکه رفتار فتنه گران در 8 ماه فتنه دقیقا خلاف سخن امام راحل بود، بنابراین از مصادیق بارز خلاف قانون و شرع است. البته شگرد این افراد این است که بسیار نام امام را می آورند و خود را منتسب به ایشان می دانند و کلمه قانون و قانون گرایی از زبانشان نمی افتد اما در مقام عمل، کاملا خلاف گفته های خود عمل می کنند. یکی از سران فتنه از بیشترین تعابیری که به کار می برد، همین قانون و رعایت قانون بود و حتی رقیب انتخاباتی خود را دایما به بی قانونی و قانون گربزی متهم می کرد و می گفت اگر مساله ای یا مطالبه ای وجود داشته باشد من آنرا از مسیر قانونی پی گیری و حل می کنم. اما وقتی احساس کرد بازنده انتخابات است، خودش اولین کسی بود که قانون را به مسلخ برد و سر برید و با کنفرانس خبری و سپس بیانیه های پی در پی به مقابله با نظام اسلامی پرداخت و حاضر نشد از مسیر قانونی که خود قبلا می گفت، اعتراضات دنبال شوند و برای رفع شبهه، برخی از صندوقها بازشماری شوند. 4- نپذیرفتن نتیجه ای که خلاف میل و منافعشان است: بعد از شکل گیری هیات پی گیری امور مدرسه علمیه کرمانیها از سوی طلاب عدالتخواه و دستور مقام معظم رهبری به شورای عالی برای پی گیری موضوع وانتخاب حضرت آیه الله مومن جهت حل موضوع، ایشان با بررسی چند ماهه اسناد و مدارک طرفین، دادگاهی با حضور تمام اطراف دعوا، تشکیل دادند و با شنیدن سخنان همه در چند جلسه، نهایتا حکم قضایی خود را مبنی بر عزل مسوولین سابق مدرسه و برگرداندن پول موقوفات فروخته شده صادر کردند. اما این نتیجه چون خلاف میل و منافع مسوولین معزول بود، آنرا نپذیرفتند و از همان ابتدا تلاشهایی در جهت تشکیک یا نقض حکم حاکم شرع انجام داده و زبانها و قلمهای اطرافیان آنها که فاقد صلاحیت اظهار نظر در این باره هستند، فعال شدند تا شاید بتوانند خللی در حکم متقن ایشان وارد کنند اما غافل از این که اقدام آنها خاک پاشیدن به خورشید است. عملکرد فتنه گران نیز دقیقا به همین شکل بود. با مشخص شدن سمت وسوی رای مردم و آشکار شدن رئس جمهور منتخب، رمز کودتای نرم و آشوب علیه نظام کلید خورد که همان تقلب 11 میلیونی در انتخابات بود. فتنه گران به خوبی نشان دادند که اگر چیزی مطابق خواسته آنان نباشد، حاضرند حتی نظام اسلامی را قربانی کرده و در این راه با آمریکا و اسراییل و انگلیس و سلطنت طلب ها و رقاصه ها و منافقین همراه و هم صدا شوند. 5- تاکید بر آنچه که مطابق منافعشان است: مسوولین معزول مدرسه کرمانیها به خوبی می دانند که حضرت آیه الله مومن از مجتهدین مسلم حوزه علمیه قم می باشند و از لحاظ علم و تقوا در سطح بسیار بالایی قرار دارند که به همین دلیل شورای عالی حوزه علمیه، ایشان را برای قضاوت در امور مدرسه کرمانییها انتخاب کرد وهمچنین به خوبی می دانند که ایشان برای قضاوت، اسناد و مدارک طرفین را ملاحظه کرده اند و چندین ماه روی این پرونده کار کردند تا حکم خود را صادر نمودند، اما با این وجود، آقایان برخی اسناد ناقص و غیرعلمی و یک طرفه را که چندین سال برای تثبیت خود به این مسوول و آن مسوول نشان می دادند، اخیرا به طور ناشیانه وبا سرهم کردن آنها، در بین طلاب و برخی شخصیتها توزیع کرده اند و البته در برخی از آنها بر حکم حضرت آیه الله مومن هم مثلا اشکالاتی گرفته اند. طلاب عدالتخواه از این اقدام نابخردانه آنان استقبال کرده چرا که اصرار بر این گونه کارها، ماهیت آنان را بیشتر آشکار می کند و نشان می دهد که تا چه حد حاضرند بر خلاف جریان حق و طبق منافع خود عمل کنند. آنچه از رفتار برخی از حامیان فتنه در این چند سال مشاهده شد نیز همین گونه است. چرا که در ماجرای فتنه88 تا جایی که می توانستند، از سران فتنه و ادعای آنها که تقلب و ابطال انتخابات بود، حمایت کردند و بعد از گذشت 4 سال هنوز آن دولت را به رسمیت نشناخته اند. اما همینکه در انتخابات اخیر، نامزد مورد حمایت آنها فقط با حدود 250 هزار رای بیش از حد نصاب، توانست نظر مردم را جلب کند و رای بیاورد، بلافاصله بیانیه دادند و گفتند هیچ شبهه ای در انتخابات نیست و انتخابات ایران دموکراتی ترین انتخابات دنیاست. پارادوکس واضحی در این نوع رفتار وجود دارد چرا که در این انتخابات، نظام اسلامی همان نظام سال 88 است. مجری انتخابات، هم همان دولت است و ناظر انتخابات (شورای نگهبان ) نیز همان ناظر است. چرا این انتخابات را پذیرفتند و دیگری را نه؟ چرا هیچ شبهه ای در این نیست و در آن هست؟ جون این یکی طبق خواسته و منافع آنان است و آن یکی نه. 6- ایجاد خشونت و درگیری و هتک حرمت طلاب: بعد از توافقات صورت گرفته با مدیریت سابق مدرسه کرمانیها برای انتخاب هیات اجرایی جدید مدرسه،طلاب و فضلای کرمان به طور طبیعی و قانونی در تاریخ 25 اردیبهشت برای حضور در مراسم به مدرسه آمدند، اما مدیریت سابق مدرسه، تعهد و امضای خود را نادیده گرفت و کار شکنی های فراوانی بر سر راه ایجاد کرد تا مانع تشکیل جلسه هیات امناء شود. علی رغم تمام کارشکنی ها، جلسه هیات امناء تشکیل شد و هیات اجرایی مدرسه را انتخاب و سپس برای طلاب محترم اعلام کردند. اما مدیریت سابق مدرسه باز نتیجه جلسه را نپذیرفت و اقدامی انجام داد که قلب همه را جریحه دار کرد. عصر آن روز آقای کشمیری، از مسوولین سابق، به همراه فرزندان و اطرافیان خود، به قصد ضرب وشتم و اخراج طلاب محترم، وارد مدرسه شدند و اقدام به خشونت و هتک حرمت طلاب بی گناه کردند. اقدامی عجیب و بسیار تاسف آور، آن هم در مدرسه علمیه و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه سلام الله علیها و بر علیه طلاب رنجدیده کرمان. این حرکت شرم آور ثابت می کند که این گروه برای رسیدن به اهدافشان حاضرند دست به هر عملی بزنند. این اقدام ننگین که در تاریخ حوزه های علمیه ثبت شد، دقیقا مطابق اقدام سران فتنه در ایجاد اغتشاش و آشوب بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است. کسانی که با نپذیرفتن نتیجه انتخاب مردم و از روی حقد و کینه، و صدور بیانیه هایی که سخنان مقامات آمریکا و اسراییل و انگلیس به وضوح در آنها دیده می شد و همچنین حضور در بین اعتراضات و اغتشاشات غیرقانونی، آنچنان فضا را ملتهب کردند که در جریان آشوبها چندین نفر کشته و مجروح شدند. و اگر درایت مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم در صحنه نبود، معلوم نیست کینه و لجاجت آنها، چه بر سر نظام ما می آورد؟
[ دوشنبه 92/4/24 ] [ 11:17 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
از آنجایی که طلاب و فضلای کرمان به عنوان صاحبان اصلی مدارس علمیه کرمانیها و موقوفات مربوط به آنها ، سالیان زیادی از حقوق خود محروم مانده اند و مسوولین وقت، آنها را نادیده گرفته و صدای آنها را نشینیده اند، اکنون درد دلها و حرفهای ناگفته فراوانی در سینه دارند که با تحولات فرخنده جدید وتغییر مدیریت، مجال مطرح کردن آنها رسیده است. دیدگاهها و پیشنهادات طلاب محترم در جهت رسیدن به حقوق خود و اجرای حکم حضرت آیه الله مومن، بسیار مهم و ضروری است. در همین راستا انجمن طلاب عدالتخواه کرمان با درک این مهم، وبلاگی را راه اندازی کرده و شرایطی را فراهم ساخته که طلاب عزیز به راحتی نظرات خود را مطرح کرده تا از این طریق، هم سخن آنها شنیده شود وهم زمینه مشارکت حداکثری در جهت تحقق عدالت فراهم شود. شما طلاب گرامی می توانید نظرات و دیدگاه های خود را از طریق این وبلاگ مطرح کرده و ما را در تحقق عدالت و حکم انقلابی حضرت آیه الله مومن یاری رسانند.
آدرس وبلاگ: http://didgah-kermaniha.mihanblog.com
انجمن طلاب عدالتخواه کرمان [ پنج شنبه 92/4/20 ] [ 11:0 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
با گذشت چندین سال از مدیریت آقایان انصاری و کشمیری و تیم آنها، و با روی کار آمدن مدیریت جدید در مدرسه و برملا شدن حقایق بسیاری، اکنون زمان بررسی عملکرد آنها و پاسخگویی به سوالات بی شماری است که در برابر آنها قرار دارد. در ذیل فقط برخی از سوالات فراوان طلاب وفضلای محترم، توسط انجمن طلاب عدالتخواه کرمان از مدیریت سابق مطرح می شود:1) شماکه دم ازحکم امام می زنید و نام مقدس ایشان را دائما تکرار می کنید، چرا به سخنان ایشان عمل نکردید؟ آیا نام امام را بردن و حقوق طلاب مظلوم کرمان را پایمال کردن ، با دستورات امام سازگار است؟2) امام ما که یک موی کوخ نشینان رابه تمام کاخ و کاخ نشینان عالم ترجیح می داد، آیا ازحیف ومیل کردن اموال واملاک وقفی طلاب کرمان توسط شما راضی است ؟3) آیا مدیریت فرسایشی شما بر مدرسه کرمانیها وعدم توزیع عادلانه امکانات آموزشی و پژوهشی آن در بین طلاب کرمان ، نمونه بارز ظلم نیست؟4) چرا باید با مدیریت شما، سطح علمی مدر سه از رتبه بالا به پایین ترین رتبه تنزل کند و در نهایت هم، مدرسه به تعطیلی کشانده شود؟5) چرا باید در یک سال اخیر مدیریت شما ، به جای اینکه مدرسه ، محل تحصیل علوم دینی باشد، مسائل فرعی مانند کلاسهای ورزشی و زبانهای خارجی در آن اصل شود؟6) چرا باید در چند سال اخیر، حضور طلاب کرمانی در مدرسه علمیه متعلق به طلاب کرمان کمرنگ شود؟7) چرا به توافقنامه انتخاب هیات امناء و هیات اجرایی که خودتان آنرا امضاء کردید، پایبند نماندید؟8) آیا ادعای بیماری آقای کشمیری و نیامدن ایشان به مدرسه در صبح روز انتخاب هیات اجرایی، واقعیت داشت یا برای کارشکنی در امور بود؟ اگر واقعیت داشت چرا عصر آن روز آقای کشمیری به همراه فرزندان و اطرافیان به مدرسه آمدند و طلاب را مورد هتک حرمت قرار دادند؟9) آیا این اقدام آقای کشمیری و همراهان او، جرم و مصداق بارز اهانت وهتک حرمت طلاب نیست؟ چه کسی در این قضیه به عنوان شاکی است و باید به محاکم قضایی شکایت کند؟ ( تعجب از آقایان است که هم طلاب را مورد هتک حرمت قرار می دهند و هم بلافاصله شکایت می کنند و نماینده دادگاه ویژه را شب هنگام (خارج از نوبت اداری)، به مدرسه می فرستند وبا دادن اطلاعات کذب از قبیل :اغتشاش طلاب در مدرسه، شکستن شیشه ها،کتک زدن نگهبانان و... قصد اخراج طلاب را دارند که با آمدن نماینده دادگاه، کذب همه اطلاعات آقایان مشخص می شود و آنها نمی توانند از این طریق به مقصودشان برسند.)10) چرا باید اتاق مستقلی در مدرسه به فرزند آقای کشمیری که طلبه هم نیست، اختصاص یابد و اسناد مهم مدرسه دست ایشان باشد؟11) چرا ایشان، به محض تشکیل هیات امناء و هیات اجرایی جدید مدرسه، برخی از اسناد مالی را از مدرسه خارج کرد؟ از چه چیز نگران بودید؟12) چراحساب مالی مدرسه، باید تبدیل به حساب شخصی شود واز آقای جاویدی مخفی بماند؟13) ماجرای تلاش برای حذف آقای جاویدی از مدرسه چیست؟َ آیا این کار، اقدامی در جهت تنگ تر کردن حلقه مدیریتی مدرسه و اختصاص آن به افرادی خاص برای منافع خاص نیست؟14) آقای عربپور در چه جایگاهی قرار دارد که حکم حضرت آیه الله مومن را انکار می کند؟(دانلود فیلم انکار حکم آیت الله مومن توسط آقای عربپور) ایشان و آقای خون چمن آیا در مدرسه مسوولیتی داشتند یا منافعی در بین بوده که به مدرسه آمد وشد داشتند و روزی که طلاب مورد هتک حرمت قرار گرفتند، تمام قد از این اقدام پشتیبانی کردند ؟15) حضورغاصبانه درمدرسه بدون اذن مالک ، و اصرار بر آن از راه مخالفت با حکم حضرت آیه الله مومن را چگونه توجیه می کنید؟16) چرا به جای پاسخگویی به طلاب وروحانیون کرمان و تن دادن به حکم حضرت آیه الله مومن ، با برگزاری کلاسهای دوره تخصصی قضا ، قصد فرار به جلو و پاک کردن صورت مسأله را داشتید؟17) قرارداد 3 ساله با دوره تخصصی قضا در مدرسه ای که متعلق به طلاب کرمان است، چگونه قابل توجیه است؟ آیا با تشکیل این کلاسها، بدون اذن مالک ساختمان، زمینه ارتکاب غصب قضات را( که باید پاک بمانند) فراهم نکرده اید؟18) آقای کشمیری در روز امضاء تفاهم نامه درجمع طلاب کرمانی درمدرسه، هزینه ساخت مدرسه را 3 میلیارد تومان اعلام کردند(که این ادعا هم با حکم آیت الله مومن منافات دارد). سوال این است که بر فرض صحت این ادعا، ما بقی پول فروش املاک و زمین های وقفی متعلق به طلاب ، که میلیاردها تومان میباشد، کجاست؟19) چگونه حاضرشدید برای تثبیت موقعیت خود در ملک غصبی، از نام شهدایی که در رعایت مسائل شرعی الگوی همه هستند استفاده کنید؟ آیا کسی این تقلب گفتمانی و رفتاری را باور می کند؟ آیا شهداء در جوار رحمت الهی از این اقدام شما خوشنودند؟20) آیا از وضعیت نامناسب تحصیلی طلاب کرمان که ریشه در مشکلات معیشتی ایشان داشت اطلاع داشتید. چرا اموال وقفی این مدرسه را حبس کرده و برای موقوف علیهم خرج ننمودید؟اینها تنها بخشی از سوالات ما از مدیریت سابق مدرسه است که مطرح شد و مشتاقانه آماده شنیدن پاسخ آنها هستیم . البته می دانیم که برخی از آنها قطعا قابل پاسخگویی نیستند. بنابراین خیرخواهانه توصیه می کنیم که آقایان درصدد جبران گذشته باشند وبا تن دادن به حکم حضرت آیه الله مومن و برگرداندن پول اموال و املاک وقفی فروخته شده، خود را از گرفتاری یوم الحساب و دادگاه عدل الهی نجات دهند چرا که آن روز به ذره ذره اعمال انسان رسیدگی می شود وامکان فرار از آن نیست.
انجمن طلاب عدالتخواه کرمان [ دوشنبه 92/4/10 ] [ 12:39 صبح ] [ ]
[ نظرات () ]
فاضل ارجمند! افتخار میکنیم که پس از سالها تلاش و مجاهدت، به توفیق الهی زمینه تحقّق یکی از آرزوها و مطالبات بزرگان، طلاب و فضلا و فرهیختگان حوزه، در خصوص ساماندهی امور طلاب و حوزویان کرمانی مقیم قم فراهم شده است. همواره یکی از دغدغهها و نگرانیهای طلاب و فضلای کرمانی، عدم وجود مرکزی منسجم، جهت شناسایی، پرورش و استفاده مناسب و بهینه از آنان بوده است. الحمدلله با راهاندازی انجمن طلاب و فضلای کرمانی مقیم قم، برنامههای ذیل در حال انجام است: 1. شناسایی توانمندیها، تخصصها و مهارتها و سوابق اجرایی و پژوهشی طلاب و فضلای حوزوی کرمانی مقیم قم؛ 2. برآورد و ارزیابی و نیازسنجی نیازهای سازمانی، اجرایی و پژوهشی جهت بکارگیری و استفاده بهینه از توانمندیهای آنان؛ 3. پشتیبانی هر چه بیشتر از استعدادها و توانمندیها در جهت مصالح طلاب کرمانی؛ 4. برگزاری کلاسهای آموزشی مورد نیاز با استفاده از طلاب نخبه کرمانی؛ و ... .
اطلاعات فردی ثبت شده از شما به شرحی که در فایل پیش بینی شده، موجود میباشد، لطفاً برای تکمیل اطلاعات، تمامی گزینه ها را به طور کامل پر کرده و در موارد لازم مدارک خواسته شده را ضمیمه نمایید. لازم به ذکر است در صورت تکمیل اطلاعات خواسته شده، اطلاعات شما در «بانک جامع اطلاعات طلاب و روحانیون کرمانی مقیم قم» ثبت شده و از این پس میتوانید از تمامی خدمات و تسهیلات در نظر گرفته شده (اعم از پروژه های پژوهشی و تحقیقی، توانمندیهای اجرایی، وام مسکن و خودرو، خوابگاه، شهریه و کمک هزینه تحصیلی و غیره ...) در برنامههای پیشرو استفاده نمایید. از این جهت تأکید میشود در ثبت دقیق اطلاعات خود دقت لازم را مبذول فرمایید. اطلاعات ثبت شده شما خصوصی تلقی شده و تنها در اختیار بانک جامع مدرسه علمیه کرمانیهای مقیم قم میباشد.
لطفا هر چه سریعتر جهت دریافت فرم اطلاعات شخصی از*اینجا دانلود *کنید. {گزینهی دانلود معمولی،سپس کد درخواستی را وارد کنید} و بعد از تکمیل فرم ، فایل آنرا به آدرس
Kermaniha.Qom@Gmail.com ارسال نمائید. با تشکر (هیئت اجرایی مدرسه علمیه کرمانیهای مقیم قم)
[ چهارشنبه 92/4/5 ] [ 11:21 عصر ] [ ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |